Search results for Amsterdam

Boekrecensie: Exki Hét Kookboek

IMG_8063[1]
Exki is een keten van restaurants waar het gezonde gevoel overheerst. Ze hebben onder andere vestigingen in Antwerpen, Den Haag en op het Centraal Station van Amsterdam. Je vindt er dingen als salade en hartige taart, soep en koffie, biologische thee. Als vegetariër heb je er altijd wel wat te kiezen en dat is fijn. Nu is er ook een Exki kookboek, met daarin, je raadt het al, de recepten van Exki gerechten.

Bear Nibbles

IMG_8070[1] Ik ben inmiddels een paar keer bij Duitse supermarkt keten Veganz geweest. Je weet wel die veganistische supermarktketen die ook een vestiging in Amsterdam zou openen vorig jaar. Die vestiging die kwam niet maar een product dat ik er graag kocht Bear fruit Yo yo’s zijn inmiddels verkrijgbaar in Nederland bij supermarkten Albert Heijn en Jumbo. Tijd dus om er een blogpost aan te wijden

Goede Voornemens

runandbehappyJa hallo, welkom in het nieuwe jaar. Misschien ben je nu iedereen om je heen aan het vertellen dat je geen goede voornemens hebt en misschien heb je die ook echt niet. Ik zou dan vooral deze blogpost niet lezen, want in deze blogpost zet ik 10 dingen op rij die je nu alsnog kan doen. Grote dingen en kleine dingen. Ga ervoor!

Boekrecensie: Keukenmythes

img_7963Je hebt van die eeuwig terugkerende discussies, of patat nou patat heet of friet en welke snijplank nou het beste is: plastic of hout …of misschien toch glas? En de een beweert dat alle alcohol verdampt tijdens het koken, de ander beweert nog stellig van niet. Natuurlijk is van een potje lekker bakkeleien in de keuken nog nooit iemand slechter geworden, maar nu is er dit boek, Keukenmythes, voor misschien wel het enige echte antwoord op kookgerelateerde vragen.

Frites Atelier

img_0683 Sinds kort vind je in Arnhem een vestiging van het Frites Atelier. De man achter dit atelier is niemand minder dan Sergio Herman. Wie deze chef kent, weet dat hij waarschijnlijk niet zomaar patat verkoopt en dat klopt. Tijdens de verbouwing zag ik een enorm op maat gemaakt fornuis naar binnen gesjouwd worden, ik zag marmer effecten en grote saus tonnen die ik normaal zou hebben aangezien voor een biertap. Het interieur is trouwens bedacht door Piet Boon, een grote naam in de interieurwereld. Alles is dus groots, met veel visie. Maar hoe zou het allemaal smaken?

Dingen die ik afgelopen jaar over hardlopen leerde

img_6197Zelf ik vind het eigenlijk best gek, dat ik tot twee keer toe (hardlopen, bloggen) rond oud en nieuw iets begonnen ben, als “goed voornemen” en dat ik het alle keren volhield. Het was niet de bedoeling om het in de “goede voornemens” mal te duwen, het gebeurde gewoon, hoewel het heel cliché is denk ik toch dat er een bepaalde aantrekkingskracht uitgaat van data. Je verjaardag bijvoorbeeld, is ook voor veel mensen een moment om te bekijken op welke route zich bevinden, met oud en nieuw is het net zo en ik heb het idee dat ook de zomervakantie voor veel mensen een periode van bezinning is, net als de geboorte van een kind sommige mensen een scherper beeld geeft van wat ze zouden willen. Niet zo gek allemaal toch?

Slaatje Bla

img_06611
Afgelopen woensdag wist ik het al: Geen zin om te koken vandaag. Tijd om te bedenken wat ik dan wel wilde eten. Toen ik net in Arnhem woonde heb ik wel eens geklaagd dat er nog geen saladebar was. In Amsterdam kende ik al twee saladebars en ik vond het altijd een handig idee om zoiets in de buurt te hebben. Nu Estée Strooker een saladebar is begonnen, moet ik er natuurlijk wel langs gaan, anders heb ik voor niets geklaagd. Zo gezegd zo gedaan.

Ontdekkingen en Herontdekkingen #9

Ontdekkingen en herontdekkingen #9 @ Lauriekoek.nlWat zijn er toch een leuke dingen in het leven, bijvoorbeeld op voedselgebied. Het is alweer even geleden dat ik een overzichtsblogpost maakte, dus ik heb extra veel tips in deze aflevering. Over bijvoorbeeld bier, karamel, over eten in oorlogstijd, over een middeleeuws sapje wat volgens een Australische kokkin alles beter maakt en over de nieuwe smaak Clif bar.

Mijn favoriete boekwinkels

boekwinkelBoekwinkels, ze maken mij blij en ik kom er graag. In boekwinkels en bibliotheken hangt altijd een speciale sfeer. Ik weet niet of het nou de aanwezigheid van de boeken is, of de mensen die de boeken af komen, de ruimtes waarin de boeken staan of alles tezamen,  maar ik krijg altijd het gevoel dat als ik maar genoeg boeken mee naar huis neem, het thuis ook zo speciaal wordt. Met lege handen naar huis is dikwijls geen optie.

Salsa Shop

img_0660Afgelopen weekend was ik in Amsterdam, het was mooi weer en mijn zin om te koken was niet erg groot. Zo belande ik bij Salsa Shop om te zien of ze ook wat voor vegetariërs, hadden. Het is een kleine, maar snel groeiende keten met nu meerdere vestigingen in Amsterdam en toevallig was er een vlakbij de plek waar ik verbleef. Goed, wat vind ik ervan?

Vragen & Antwoorden

Vragen & Antwoorden @ Lauriekoek.nl
Ik heb inmiddels alweer bijna 7 jaar een weblog. En ook ongeveer even lang ook een e-mailadres waar mensen hun vragen, persberichten en andere verhalen kwijt kunnen. In die tijd zijn mij ook heel wat vragen gesteld. Meestal beantwoord ik de ontvanger persoonlijk, dus het antwoord is hier niet te zien. Soms is dat jammer, want misschien vinden meer mensen hier de vragen en antwoorden wel interessant. Vandaar dus deze blogpost, met een selectie van wat vragen van de laatste tijd.

1891011121610