Handgemaakte spullen zijn leuk en die kun je op Etsy vinden. Hieronder volgt weer een overzicht van een aantal van cmijn persoonlijke favorieten. Heb je ook een Etsywinkel of ken je een Etsywinkel die leuk is? Deel hem gerust dan zet ik hem er bij!
Het leek bijna een running gag te worden: The Dutch Weedburger en mij. Al vroeg zag ik het concept voorbij komen en was ik enthousiast. Toen de eerste verkoop adressen zich aandienden wilde ik hem graag proberen, de eerste keer kon ik het adres totaal niet vinden en de tweede keer bleek de burger niet op voorraad te zijn! Poging drie was bij Noorderlicht in Amsterdam Noord, waar de paniek even toesloeg toen ik de burger nergens op de kaart zag staan, maar daar was hij eindelijk!
Een tijdje geleden was een vergadering van de jongerenvereniging van de Partij voor de Dieren. Met de inhoud van deze vergadering zal ik jullie verder niet lastigvallen. Ik wil het graag hebben over de cateraar van de middagpauze. Het bijzonder lekkere eten werd namelijk verzorgd door Maartje Borst, een culinaire enthousiasteling met een eigen cateringsbedrijf. Mij leek het leuk om een recept van haar met jullie te delen (met toestemming uiteraard).
Vandaag was ik bij de Vegetarische Snackbar in Den Haag. Deze snackbar is nog niet zo lang geleden geopend en serveert (zoals de naam al doet vermoeden) uitsluitend vegetarische snacks en aanverwante producten. De snackbar ligt dicht bij station Hollands Spoor, makkelijker bereikbaar via het OV kan bijna niet. De buitenkant van het pand zag er al veelbelovend uit. Een vrolijk lettertype en het woord vegetarisch, dat maakt mij uiteraard zeer nieuwsgierig!
Een tijdje geleden las ik op de blog van De Groene Meisjes een recensie van het boek Kyra’s kitchen van Kyra de Vreeze. Deze recensie bij mij wat vragen op, die ik daar in de comments stelde. Hierna ontstond een leuke mailwisseling met Kyra zelf. Ik besloot dat ik het boek graag zelf wilde lezen, zodat ik me er een mening over kon vormen. En zo geschiedde, want gisteren plofte er een exemplaar op mijn deurmat.
Het een na laatste deel van vier recepten, waarmee je uiteindelijk je eigen vier gangen diner Mallemoere-style kunt koken. Na het linzen-notengebraad en de kue lapis zijn we inmiddels aangekomen bij wat er bij het notengebraad op het bord hoort. De aardappeltjes en salade. Het hoofdgerecht en toetje zijn nu dus compleet, volgende week het voorgerecht namelijk gazpacho. Hopelijk is het dan het weer voor frisse tomatensoep.
Vanochtend trok ik de winnaar van het pakket namelijk Elske. Zij heeft inmiddels bericht gehad. Niet gewonnen? Niet getreurd er zal ongetwijfeld wel weer eens een giveaway voorbij komen op deze blog. Iedereen hartelijk bedankt voor het meedoen!
Wat zal ik eens zeggen over Amsterdam? Er is zoveel te doen, maar daar ga ik het niet over hebben. Ik belicht graag wat anderen aspecten. Zo kun je in Amsterdam ook prima terecht als vegetariër en zijn er zat leuke winkels met (al dan niet) duurzame spullen zijn er ook te vinden. Hieronder volgt een (beknopt) verslag van mijn weekend laatst in Amsterdam met tips voor eten en enkele interessante plekken uit De 9 Straatjes en omstreken. Een van Amsterdams vele etalagekatten, genietend van de af en toe zichtbare lentezon.
Hoi! Welkom op mijn weblog. Ik ben Laurie en hier blog ik over mijn liefde voor koken, boeken en kookboeken en het ontdekken van duurzame dingen. Wil je meer over mij weten? Bekijk dan de over mij pagina.
Hoi! Ook ik maak gebruik van een paar (laurie)koekjes om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Hou je, net als ik ook van koekjes?
Laatste reacties