Boekrecensie: Meal prepping vegetarisch

Boekrecensie: Meal Prepping Vegetarisch @ Lauriekoek.nlHet is september en de vraag dient zich weer aan: wat eten we vandaag? Mensen hebben soms moeite om weer in het kookritme te komen. Misschien is meal prepping voor hen het antwoord. Meal preppen wil zeggen dat je een dag in de week eten voorbereid om de rest van de week makkelijker de kunnen koken. Zo zit je dus sneller aan tafel en kom je minder in verleiding om een snelle ongezonde hap te kiezen. Er staat immers thuis al iets op je te wachten. Nu is er ook een meal prepping vegetarisch kookboek.

Wat is meal prepping?

Meal prepping is is een soort afkorting van de term meal preparation, oftewel maaltijd voorbereiding. Oorspronkelijk komt het uit de bodybuilding en dieetcultuur. Het wordt gezien als de manier om precies afgemeten porties belangrijke voedingsstoffen binnen te krijgen. Sommige mensen hebben indrukwekkende hoeveelheden herbruikbare bakjes puur voor dit doel. Op Instagram posten ze rijen bakjes met precies dezelfde inhoud. Er zijn nu zelfs online bedrijven die dit compleet uit handen nemen en elke week de mealprep al thuisbezorgen.

Meal prepping vegetarisch is niet saai

Daar gaat meal prepping vegetarisch gelukkig niet over. Gelukkig ook maar, want 7 dagen in de week min of meer hetzelfde eten omdat je een bepaald dieet aanhoudt is saai. Dit kookboek is niet saai en het is ook niet gericht op dieet of bodybuilding. Het idee is dat het je werk uit handen neemt door aan het begin van de week precies aan te geven wat je aan boodschappen voor een week nodig hebt. Vers en voorraad, vervolgens kook je in het weekend 2 uur als voorbereiding op de week die komen gaat. Vervolgens zet je elke dag met het voorbereide eten een warme maaltijd binnen 10 minuten op tafel. Er is ook elke week nog een zoet bonus gerecht, om als dessert of snack te dienen.Boekrecensie: Meal Prepping Vegetarisch @ Lauriekoek.nl

Boekrecensie: Meal Prepping Vegetarisch @ Lauriekoek.nl

Afwisselend koken door een goede voorbereiding

Je eet dus niet elke avond hetzelfde. In tegendeel, er is lasagne, soep, couscous, je kookt dus afwisselend. In dit boek is alles vegetarisch, wat het handig maakt voor mensen die vegetariër zijn of minder vlees willen eten. Het kookboek is niet veganistisch, want er wordt wel zuivel en ei gebruikt. Je hoeft een week lang niet na te denken en alleen te doen wat het boek aangeeft. Het doet een beetje denken aan de maaltijdpakketbezorgdiensten, alleen moet je zelf nog wel even wat voorwerk verrichten in de vorm van boodschappen en preppen. Er worden zelfs nog opties gegeven voor seizoensproducten. Ook het formaat van de bakjes die je nodig hebt voor je maaltijden is gedefinieerd. Boekrecensie: Meal Prepping Vegetarisch @ Lauriekoek.nl

Meal prepping vegetarisch is niet voor iedereen. Je moet het namelijk wel kunnen opbrengen om die twee uurtjes in het weekend te koken. Het is een modus waar je even in moet komen. Na die twee uur weet je wel dat je de rest van de week uit de voeten kan en dat je alleen nog hoeft te zorgen voor ontbijt en lunch,. wat een prettig gevoel is. Het boek is duidelijk en geef veel informatie en tips. Veel dingen zijn ook gefotografeerd waardoor je in een oogopslag ziet wat je nodig hebt. Er zijn 13 weekmenu’s in het boek dus als je besluit de uitdaging aan te gaan kan je even vooruit.Boekrecensie: Meal Prepping Vegetarisch @ Lauriekoek.nl

Meal prepping vegetarisch
Keda Black
€24,99