Nice tea
Nice tea is een opvallend paars drankje, wat weliswaar ice tea in de naam heeft, maar nu ik het geproefd heb is dat niet het eerste waar ik aan moet denken. Ice tea is in mijn ogen eerder een koud gebrouwen of afgekoelde thee met suiker. Dit drankje is laag in suiker en het is meer bedoeld als alcoholvrij alternatief, beschreven als een functional elixer. Waar het dan wel naar smaakt en wat er functioneel aan is, leg ik hieronder uit.

Walden is een boek van Henry David Thoreau waarin hij zich onderdompelt in de natuur. Daarover gaat het vandaag niet, het gaat over ijs thee. Die je wellicht zou kunnen drinken terwijl je het boek leest. Wie zal het zeggen?
Yogi tea heeft nu ook ijsthee. Koude thee in een flesje in de smaken mate lemon, spearmint lemon, orange basil en hibiscus mint. De thee is biologisch, gezoet met een beetje agavesiroop en zonder prik. Ik kocht vier flesjes en probeerde ze uit.
Er is een nieuwe drankje op de markt: BOS Ice Tea. Of de naam nu te danken valt aan het feit dat het ijsthee op basis van rooibos is, of dat ze voor elke 2000 blikjes een boom planten weet ik niet, maar ik heb ze getest. 
Laatste reacties