Boekrecensie: Vintage Thuis

Vintage ThuisTweedehands spullen en creatief bezig zijn, zijn beide sinds tijden niet meer zo populair geweest. Iedereen die graag het internet afstruint, opzoek naar nieuwe bloggers om te volgen en inspiratie op te doen op het gebied van wonen, inrichten en doe-het-zelven, kent Dottie Angel wel. Zij heeft nu een boek op de markt gebracht vol vintagepracht met projecten om thuis mee aan de slag te gaan. De timing kon haast niet beter.

Het boek zit vol met mooie foto’s van huizen die ingericht zijn met tweedehands spulletjes. Naast de foto’s voor inspiratie op inrichtgebied, bevat het boek 20 doe-het-zelf projecten om thuis mee aan de slag te gaan. Veel van deze doe-het-zelf ideeën hebben een hoog “waarom ben ik hier niet opgekomen”-gehalte. Er zit er geen uitleg in de vorm van een makkelijk te volgen stappenplan in, maar met een beetje handigheid kun je met dit boek prima uit de voeten. De auteurs gaan er overigens ook al vanuit dat je bijvoorbeeld kunt haken. Mocht dat niet je sterkste punt zijn, dan is het geen probleem, want er zitten nog voldoende ideeën tussen die gemakkelijker uitvoerbaar zijn en waar geen gehaak aan te pas komt.Vintage Thuis Vintage Thuis

Het is een heerlijk boek en hoewel ik niet weet of je grote hoeveelheden retrospullen, kant en bloemetjes behang als typisch Engels kunt bestempelen, krijg ik er echt zo’n afternoon-tea-party-gevoel van. Iets wat  zeker niet iedereen aanspreken, maar zo is dat met iedere woonstijl. Een van mijn persoonlijke hoogtepunten in deze compleet ingerichte retrocaravan.Vintage ThuisVintage Thuis

Als je dol bent op rommelmarkten, Marktplaats en het en het leuk zou vinden om dingen met een creatieve blik te bekijken is dit het boek voor jou. Now if you excuse me, ik ga even een paar hippe klompen kopen.

Vintage Thuis
Dottie Angel en Ted
€19,95