Boekrecensie: I love unicorn food

I love unicorn food - Boekrecensie @ Lauriekoek.nlIneens waren ze overal: eenhoorns. In knuffelvorm, als sloffen, sleutelhangers, you name it. De trend zette zich voort in regenboogeten. Daarmee bedoel ik niet (alleen) groente en fruit in alle kleuren, maar ook taarten die alle kleuren van de regenboog hadden. Allerlei bekende gerechten werden en worden omgeturnd tot kleurrijk eenhoornvoedsel.

Een van de factoren die daarin meespeelt is dat gerechten tegenwoordig niet alleen lekker moeten zijn. Nee, het moet er ook goed uitzien op je Instagramaccount. Hoe beter, hoe meer over de top hoe meer likes. Zelfs restaurants houden hier tegenwoordig rekening mee, want hoe beter je eten het doet in beeld, hoe meer gratis reclame voor je restaurant. Nou doen sommige mensen alsof uiterlijk nooit geteld heeft bij eten voordat de social media er was. Dat is natuurlijk niet waar want je eet eerst met je ogen. Kleurtjes en ook het kleuren van eten worden echt al jaren zo niet eeuwen gebruikt. Alleen zijn er altijd trends. In dit geval dus de eenhoorn en zijn regenboog gevolg.

Unicorn food

In het boek I love unicorn food werkt men met natuurlijk kleurstoffen. Die kleurstoffen kun je vinden bij natuurwinkels en winkels als dille en kamille en op gespecialiseerde internet winkels. Dat je ze koopt is essentieel als je recepten in dit boek wil maken.
De recepten zijn soms heel eenvoudig zoals het maken van een milkshake of het poffen van mais of het maken van een tosti (yup een unicorn tosti). Soms zijn ze ook ingewikkeld, zoals het maken van een unicorntaart, bekleed met fondant en met Italiaanse merengue.I love unicorn food - Boekrecensie @ Lauriekoek.nl
Persoonlijk vind ik taart opties zoals cupcakes en smoothiebowls aantrekkelijker dan de harige opties zoals sushi en tosti. Schijnbaar associeer ik regenboogkleurtjes met zoet en met snoep en niet zozeer met hartig. Het is uiteraard wel de ultieme mindfuck, kleurstof door je eten. Zoals die groene en paarse ketchup die je vroeger kon krijgen, het was dezelfde ketchup maar hij smaakt ineens heel anders.

I love unicorn food - Boekrecensie @ Lauriekoek.nl

Over het algemeen ben ik geen fan van elke avond knippen en plakken met eten om het je kinderen naar de zin te maken, maar ik denk dat de meeste recepten uit dit boek een hit zouden zijn bij kinderen. Ik bedoel wie wil er nou geen eenhoorntaart? Of een broodje roomkaas met alle kleuren? En hoewel ik eerst de foodsnob uithing, moet ik toegeven: ook ik als volwassenen zou blij zijn met een creatie uit dit boek. Oh en daarna moet je natuurlijk wel een foto maken voor de vrienden. Bring on the glitter!I love unicorn food - Boekrecensie @ Lauriekoek.nl

I love Unicorn food
Sandra Mahut
€ 9,99