Boekrecensie: Vega Hapjes Easy

Boekrecensie: Vega Hapjes Easy @ Lauriekoek.nlIk vind de Easy serie leuk, dat heb ik volgens mij al een paar keer eerder gezegd. Nu zeg ik het weer. Het zijn prettige toegankelijke boekjes die mensen het gevoel geven dat koken helemaal niet zo moeilijk is. En dat is het ook niet. Dit Vega Hapjes Easy kookboek gaat dus over hapjes een uitstekende timing nu de barbecue weer volop gebruikt wordt en mensen op zoek zijn naar snacks en sausjes. Of hapjes voor bij de borrel in de zon.

Vega Hapjes Easy is zoals de naam al doet vermoeden vegetarisch maar er zit ook een hoofdstuk in met veganistische hapjes. Op de linker pagina vind je de ingrediënten, dat zijn er over het algemeen niet zoveel, en op de rechter pagina zie je het eind resultaat. De werkwijze is niet uitgebreid maar dat hoeft ook niet want het is allemaal niet moeilijk. Iedereen kan hier mee uit de voeten.Boekrecensie: Vega Hapjes Easy @ Lauriekoek.nl

Boekrecensie: Vega Hapjes Easy @ Lauriekoek.nl

Hapje is een breed begrip

Het begrip hapje is een breed begrip, het boek bevat 87 recepten. Er zijn basics bij, dipsausjes, vegetarische hapjes en veganistische hapjes. De verdeling vega/vegan is ongeveer 50/50. Omdat hapjes dus een breed begrip zijn is er van alles bij, zoals broodjes met beleg en topping, zoete-aardappelfriet, popcorn, kaaskoekjes, zelfgemaakte hotdogs, ricotta balletjes, sushirijsthapjes. Echt van alles.

Snel en lekker

Natuurlijk kun je meerdere hapjes maken en het als avondeten serveren, je kunt met veel hapjes ook heel goed lunchen. Het hangt een beetje af van hoe snel je vol zit en wat je smaak is. Bij ieder gerecht staat duidelijk vermeld hoeveel tijd je kwijt bent met het bereiden. Dus als je geen uren in de keuken wil staan heb je aan een blik op de pagina genoeg. Er zitten opties bij van een paar minuten maar ook van een half uur.Boekrecensie: Vega Hapjes Easy @ Lauriekoek.nl

Soms is makkelijk gewoon fijn

Eens in de zoveel tijd word ik door mensen aangesproken op het feit dat zij geen uren in de keuken willen staan en voorraadkasten hebben waar van alles en nog wat in staat. Of ik dat begrijp? Natuurlijk begrijp ik dat. Soms heb ik ook even geen zin, omdat het heel warm is bijvoorbeeld. Ook ik haal mijn ideeën soms gewoon uit een kookboek als dit, omdat ik ook iets simpels wil. Dat is ook helemaal niet erg en ik kijk ook helemaal niet neer om mensen die het makkelijk willen houden.

Vega hapjes easy een prettige aanvulling op de easy serie

Eerder recenseerde ik Granen Easy en Vegan Easy dit is zeker een prettige aanvulling! Als je een helemaal vegan boekje zoekt kun je dus het beste Vegan Easy nemen. Aan de andere kant biedt dit boekje behoorlijk wat opties zonder dierlijke producten. Het is net wat je belangrijk vindt aan een kookboek. De een wil een uitdaging, de ander niet, de een wil dat het helemaal vegan is, de anders niet.

Vega Hapjes Easy
Jessica Oldfield
€ 19,99