Boekrecensie: Nog Meer Groene Sapjes

Nog meer groene sapjes voorkant @ Lauriekoek.nl

Nog meer groene sapjes! Als een boek een veel bekeken boek is op Lauriekoek.nl, is het wel het boek Groene Sapjes van Fern Green. Het boek haalde alleen mijn Kookboek top 15 van 2015 niet omdat dat boek nog uit 2014 is, anders had het zeker op nummer 1 gestaan. Nu is er een deel twee met nog 60 recepten. Iets zegt mij dat ook dit een populair boek zal zijn. Groene sapjes zijn haast al een tijdloos gegeven geworden in plaats van een trend.

Haal je blender en sapcentrifuge maar tevoorschijn

Voor dit boek geldt het zelfde als voor Groene Sapjes deel 1. Een blender en een sapcentrifuge zijn handige keuken items. Zonder sapcentrifuge zou het nog kunnen als je daarna alles na het blenderen door een kaasdoek haalt, maar mijn ervaring is dat je dat toch als meer werk gaat zien en vervolgens minder vaak sap maakt dan je zou willen. Het Groene Sapjes boek is in de zelfde stijl als Eiwitrijk en Suikervrij.

snelle recepten in een duidelijk boek

Links zie je de ingrediënten, rechts het eindresultaat. Een hele handige opmaak die je snel laat zien wat je nodig hebt en wat het resultaat zal zijn. De meeste sappen en smoothies zijn snel te maken en het boek is ook prima geschikt voor veganisten. Het is echt groente, fruit en kruiden, met hier en daar een dadel of een vleugje zoetmiddel of wat noten. En heel soms wat superfoods, zoals spirulina waarvoor je naar de natuurwinkel moet, maar het overgrote deel van de ingrediënten is goed algemeen verkrijgbaar.
Nog meer groene sapjes binnenkant @ Lauriekoek.nl

12 detox kuren

Er staan in het boek ook 12 detoxkuren, waaronder zelfs een speciale detox voor januari, een voor de zomer en een voor extra energie. Er worden ook aanwijzingen gegeven voor het beginnen aan en het volhouden van een detoxkuur. Je hoeft het boek niet perse zo te gebruiken, je kunt ook gewoon alleen de losse recepten maken, maar het detox is een extra optie in dit boek.

nog meer groene sapjes

Als ik al die groente en fruit zie krijg ik echt zin om groente en fruit te eten, al dan niet in de vorm van een smoothie. Het is dus een ideaal boek als je op zoek bent voor extra gezondheidsinspiratie, of dat nou is omdat het januari is en je goede voornemens hebt of in het algemeen. Je kunt trouwens prima dit boek kopen zonder dat je het andere boek hebt gelezen of andersom. Er is geen specifieke volgorde, de recepten zijn in elk geval wel verschillend van elkaar.

Nog Meer Groene Sapjes
Fern Green
€ 12,50