Boekrecensie: Isa Does It

Isa Does ItToegegeven, ik ben een fan van Isa Chandra Moskowitz. Sinds ik Vegan Cupcakes Take Over the World (die ze samen met Terri Hope Romero schreef) in mijn bezit heb, heb ik al haar boeken gekocht (op Vegan Brunch na, dus mocht je mijn lootje trekken met Sinterklaas, dan weet je nu wat je me cadeau kan doen). Zij is binnen de wereld van de veganistische recepten zo productief, dat het haast onmogelijk is om op internet naar vegan recepten van wat dan ook op zoek te gaan, zonder minstens een keer op haar website The Post Punk Kitchen te stuiten. Nu is er een nieuw kookboek uitgekomen: Isa Does It (en ja, dat is een woordgrap).

Ik heb het boek per pre-order besteld, zo ongeduldig was ik en ik heb er lang op gewacht, maar het lange wachten werd beloond. Niet alleen kwam er een boek uit, ook is er weer een nieuwe serie kookvideo’s op The Post Punk Kitchen website verschenen onder de noemer Make it Vegan. Kortom, genoeg materiaal om de komende tijd weer mee vooruit te kunnen.

Goed, dan nu over het kookboek zelf. Bij de titel verwacht je al een gemakkelijk kookboek. Voor de meeste van haar recepten geldt sowieso al dat ze makkelijk te maken zijn en dat je je niet wezenloos hoef te zoeken naar moeilijke ingrediënten, die je eigenlijk alleen in Amerika kunt kopen. Het kookboek is dus gevuld met goed uitvoerbare maaltijden die allemaal helemaal plantaardig zijn. Ze zijn gemakkelijk  op een doordeweekse dag te bereiden en er zitten ook dit maal zeker weer originele opties bij. Dat vind ik een hele prestatie voor iemand die zoveel recepten heeft verzonnen.

Isa Does ItEr staan 150 recepten in het boek. Er is van alles: pasta, burgers, stoofpotten, ontbijt, toetjes. Geïnspireerd op allerlei wereldkeukens, zoals de Thaise, Amerikaanse en Italiaanse keuken. Voor een Amerikaans boek bevat het boek ook opvallend veel foto’s van gerechten, wat erg prettig is, je wil toch een idee hebben van hoe het eind resultaat eruit moet zien. Ook bevat het weer goede tips en is het, net als haar andere boeken weer op een erg leuke, losse en speelse manier geschreven. Isa Does It
Dit boek is voor allerlei mensen geschikt van doorgewinterde vegetariërs en veganisten tot beginnelingen, ik denk dat er voor iedereen wat in staat. Voor nu is mijn enige dilemma welke recepten ik de komende tijd ga koken. Wat dacht je van Sweet Potato & Red Curry Soup, Korean BBQ Portobello Burgers, Shiitake Banh Mi, Ancho-Lentil Tacos, Chimichurri-Pumpkin Bowl of Carrot Cake Pancakes? Klinkt allemaal wel goed, toch?
Isa Does ItIsa Does It

Enkele recepten uit het boek zijn te vinden op de Post Punk Kitchen website net als de Make it Vegan kookvideo’s Als je het boek in Nederland wil kopen kun je terecht bij American Book Center, Duikelman (de kookboekenwinkel) en bol.com. Maar ook buiten de Nederlandse grenzen is het boek te bestellen. Op een website als Book Depository, kun je het boek vinden en zij bezorgen zelfs gratis in Nederland.

Posted by on 8 november, 2013