Boekrecensie: Het nieuwe Forest Feast kookboek

Boekrecensie: Het nieuwe Forest Feast kookboek - Lauriekoek.nlAfgelopen kerst aten er meer mensen een vegetarisch kerstmenu dan ooit. Dat leverde vervolgens wel een beetje stress op bij de mensen die dat kerstmenu moesten bereiden en niet zo goed wisten wat ze moesten doen. Nu is het natuurlijk geen kerst maar dit is wel een goed kookboek voor de nodige feestinspiratie, namelijk het nieuwe Forest Feast kookboek. In het Engels heet het Forest Feast Gatherings oftewel een kookboek voor feesten, partijen en andere bijeenkomsten.

Het derde Forest Feast kookboek

Dit is het derde kookboek van Erin Gleeson. Eerder was er al het Forest Feast kookboek en het Forest Feast kookboek voor kinderen. Erin woont in een schilderachtig huisje in een bos in Amerika. Haar kookboeken zijn allemaal een lust voor het oog en dit nieuwe boek is geen uitzondering. Het is bijna een tijdschrift, een mooie combinatie van schilderen, fotografie en styling. Geen wonder dat ze ook notitieboekjes, placemats en kalenders verkoopt. Het kan allemaal ook prima aan de muur, al gaat dat met een kookboek een beetje moeilijk. Erin heeft trouwens ook een blog dat ook Forest Feast heet en geeft fotografieles aan een Amerikaanse universiteit.

Voor ieder feest wat wils

Erin’s kookstijl is eenvoudig doch doeltreffend en vegetarisch. Uitstekend geschikt voor als je gasten over de vloer krijgt en niet teveel tijd kwijt wil zijn aan koken. In het boek zijn allerlei feestelijke ideeën uitgewerkt. Wil je een veganistisch etentje? Dan is de suggestie komkommer-limoendrank, hummus van flespompoen, Vietnamese taco’s met linzen en salade van geroosterde aubergines. Zo zijn er ook ideeën voor een winterfeest, een zomerse lunch een cocktail party. Echt van alles.Boekrecensie: Het nieuwe Forest Feast kookboek - Lauriekoek.nl

Boekrecensie: Het nieuwe Forest Feast kookboek - Lauriekoek.nl

Eenvoudige recepten

Natuurlijk ben je hier niet aan gebonden, je kunt ook recepten onderling uitwisselen. Veel recepten zijn echt maar een paar goed bij elkaar passende ingrediënten. Er wordt hier en daar gebruik gemaakt van kant-en-klaar pizzadeeg, of gemarineerde artisjokkenharten. Ik meen hier en daar ook iets te zien wat al in eerdere Forest Feast kookboeken voorbij kwam, of er heel erg op lijkt. Als je de andere twee kookboeken niet hebt is dat geen probleem natuurlijk. Heb je ze al wel en wil je dit kookboek ook graag? Blader hem dan eerst even door voor je hem aanschaft. Zo weet je zeker dat er voor jou genoeg nieuwe opties in staan.Boekrecensie: Het nieuwe Forest Feast kookboek - Lauriekoek.nl

Feestelijke Forest Feast stylingtips

Naast veel nieuwe recepten vind je in dit boek ook ook de nodige stylingtips. Hoe maak je een bloemenslinger of een klein boeket? Hoe dek je je tafel op een mooie manier en hoe leg je het bestek en de borden ook alweer neer als je “netjes” wil dineren? Er worden allerlei tips gegeven. Alles voorzien van de nodige foto’s ter inspiratie natuurlijk. Ik lees in reviews dat mensen dit boek ook graag op hun koffietafel leggen om het door te bladeren. Dat snap ik meteen.Boekrecensie: Het nieuwe Forest Feast kookboek - Lauriekoek.nl

Het Erin Gleeson weer gelukt om een heel mooi kookboek af te leveren. Feestelijkheden kunnen ook heel goed vegetarisch dat laat dit boek prima zien. Dat hoeft ook helemaal niet veel werk te zijn zoals dit boek ook laat zien. Voor alle beginnende koks of mensen die niet zo van uitgebreid koken houden is dit zeker een aanrader. Boekrecensie: Het nieuwe Forest Feast kookboek - Lauriekoek.nl

Het nieuwe Forest Feast kookboek
Erin Gleeson

Posted by on 1 mei, 2018